onsdag 29. juni 2016

Hadebra Uganda!

Heei igjen!

Dagen for hjemreise er her, og de siste dagene har ikke gått i noe spesielt, men jeg føler tiden har flydd forbi likevel. Det har egentlig passet meg bra med tanke på at magen ikke har vært seg selv de siste ukene. Jeg tror bare den trenger en god dose norske vaner, så blir den bra igjen. Og nå er det bare noen timer igjen før jeg er på vei hjem igjen til Norge.

Det var veldig dumt at jeg hverken fikk bli med på kulturkveld eller safari, men jeg har likevel hatt en fin opplevelse. Jeg har sett og opplevd ting som ikke kan beskrives engang. Jeg har vært så tett innpå og midt oppi de verste tilstander jeg kan tenke meg. Jeg har sett og opplevd, og fått en erfaring som har gjort meg rik. Jeg vet jeg ikke har gjort store greiene her, men jeg føler meg fornøyd med å ha kunnet bidra på en måte iallefall.

Jeg klapper for folka i Bring Children From Street for det arbeidet de gjør hver dag. Lykke til videre og stå på! Så må jeg også si tusen takk for meg, og for det de har gjort for meg disse ukene. Ekstra stor takk til snilleste Kristin, som har sørget for å omtrent steppe inn som en ekstra mor for meg disse fem ukene. Jeg setter utrolig stor pris på all matlagingen, og omtanken ikke minst.

Jeg kommer ikke hjem med noen sydenfarge, men presterte så fint å bli solbrent ila disse siste dagene. Planene jeg hadde om å sole meg i fint bergensvær når jeg er hjemme har jeg hørt at jeg må ligge vekk, ettersom været ikke har vært på topp i det siste. Men det får gå. Jeg vet iallefall at jeg er blant de heldigste i hele verden som får bo i et så bra land som Norge. Det er så sinnssyke forskjeller, og jeg som har vært her litt over en måned er virkelig klar for å innta den norske sengen min igjen. Det er ikke uten tvil at Norge er det beste landet å bo i, og jeg kommer alltid til å ha Afrika i bakhodet. Så skal jeg aldri glemme å være takknemlig over hvor heldig jeg er. Hadde bare jeg kunnet fikset et godt og bra liv for alle her i Uganda, så hadde jeg ikke nølt et sekund. Jeg kommer aldri til å glemme hva jeg har opplevd!

Takk til alle som har fulgt med på bloggen forresten! Håper jeg ikke har kjedet dere med alt for mye tanker og tekst! Kjekt at dere ville følge med :) Vi snakkes i Norge!

- Ida

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar